Tuesday 16 February 2016

Ενας Ασχετος και τα Μπλόκα

Γύριζα από το χωριό μου. Η κρίση μου περιόρισε τις εξόδους, αλλά είμαι από τους τυχερούς, δεν μου τις στέρησε εντελώς.
Στα διόδια, χρειάστηκε να κάνω μια παράκαμψη μισής ώρας. Στην αρχή σκέφτηκα τους εργολάβους, που τόσα χρόνια μας έπερναν τα διόδια, είπα μήπως ήρθε η ώρα να εκπληρώσουν και αυτοί το έργο για το οποίο προπληρώθηκαν. Αλλά ήταν νύχτα, μάλλον κάποια διαμαρτυρία θα ήταν. Αυτή η ιστορία άρχισε από τους χούλιγκανς και τον υποβιβασμό των ομάδων τους, αλλά από τα λίγα που παρακολουθώ, η ομάδα της γειτονικής πόλης δεν είχε λόγο να διαμαρτηρυθεί.
Δεν πηράζει, θα πάω σπίτι και θα δώ τα Κανάλια. Και ήταν η αγρότες. Είπα να δώ τα αιτήματα τους και να μου τα αναλύσει το Κανάλι, με κάποια επιφύλλαξη, ενθυμούμενος την μύνην του Καναλιού απέναντι σε κάθε κοινητοποίηση, όταν παρ΄ελπίδα γινόταν γνωστή, και ότι έκαναν κάθε τι ωστε να μην γίνει γνωστή, όπως ήξερα από τις δικές μας απεργίες. Ακόμα και την εμμονή του να μας βάλει να υποταχθούμε στο ΝΑΙ, πριν συνθηκολογήση η Κυβέρνηση. Αλλά  τώρα έβλεπε ότι οι αγρότες είχαν απόλυτο δίκαιο, συμφωνεί και όλη η αντιπολίτευση.
Αλλά θα ήθελα να μου το πούν οι ίδιοι...  Να με αφήσουν να περάσω αργά ανάμεσα από τα μηχανήματα τους, να αισθανθώ τις τύψεις μου που εγώ ο τυχερός ακόμα απολαμβανω τις μικρές μου αποδράσεις, να διαβάσω την προκύρυξη τους, να πούμε και καμμια κουβέντα, με καφέ (όχι τσίπουρο, έχω δρόμο μπροστά).
Αλλά καταλαβαίνω, αυτό απαιτεί πολύωρη ορθοστασία, έξω απο το  τρακτέρ - κάνει και κρύο, αντιπαραθέσεις με κάποιους αντιδραστικούς. Αγώνας... 
Σαν κάτι κορόιδα παλιά που πήγαιναν από την παλιά εθνική, ξεπάγιαζαν και δεν τους έδειχνε και κανένα κανάλι...
______
Γύρισα αργά στην Αθήνα.. Ποιός συκώνετε να πάει στο γραφείο.. Αλλά εντάξει, θα δηλώσω απεργία αύριο και θα αράξω (αργοτερά κατεβαίνω και κάτω). Ενα μεροκάματω χαμένο, αλλά ακόμα έχουμε περιθώρια.. και κάνουμε και τη συμπαράσταση μας...
______
Γυρνώντας έπρεπε να περάσω απο το ΣΜ (Σουπερ Μαρκερ ντε..). Πρώτη φορά σκέφτηκα, σαν χαζο-αμερικανός, οτι τα φρούτα και τα ζαρζαβατικά που ψωνίζω και τρώω δεν φυτρώνουν στο ΣΜ, τα παράγουν αυτοί που χθές διαμαρτύρονταν (και οι συνάδελφοί τους σε όλο το κόσμο που πολλοί δεν έχουν αυτή την πολυτέλεια). Μαζί με την ευγνωμοσύνη με έπιασε και μια ανυσυχία.. Λες να μην πέρασαν και τα φορτηγά, ή, οι αγρότες να τα απέκλεισαν για να καταλάβουμε, εμείς οι κακομαθημένοι Αθηναίοι τι εστί αγροτικό βερύκοκκο, τι αξίζει η δουλειά τους? Και με έβρισα που δεν πήρα κανα αυγό και κανα φρούτο από τον ξάδελφο στο χωρίο, χωρίς απόδειξη η και χωρίς να πληρώσω,
Αλλά ευτυχώς, τα ράφια ήταν γεμάτα.  Η  μή διακίνηση των αγροτικών προιόντων επιφέρει οικονομική καταστροφή στους αγρότες, όπως εξηγούν τα κανάλια όταν απεργούν τα φορτηγά ή οι ναυτικοί - και συμφωνούν και οι ίδιοι οι αγρότες.
Για τέτοιες θυσίες έιμαστε τώρα, εν ώρα κρίσης!

No comments:

Post a Comment